«Креативний карантин»: ефіри відкривають кордони і виводять із кризи

До карантину перший в Україні жіночий креативний простір майже щодня проводив заходи для розвитку жінок у творчості та бізнесі. Коли живі події у Creative Women Space стали неможливими, жіноча організація перенесла життя на свою фейсбук-сторінку. Перехід з офлайну в онлайн приніс позитивні зміни. Якщо фізичні події відвідували 25-50 учасників, переважно з Києва, то ефіри «Креативний карантин», підтримані грантом швидкого реагування від Українського Жіночого Фонду, зібрали близько ста тисяч переглядів. Глядачки та глядачі з усієї України і з-за кордону заходили на живу розмову і досі продовжують дивитися записи. Фізичний простір зачинився, але спільнота виросла, зблизилась і змінилася. 

Виклик: вивести жінок із соціальної ізоляції

Аудиторія Creative Women Space – жінки, які шукають гармонійного розвитку як особистості, фахівчині, мисткині та громадські активістки. Коли всі опинились у вимушеній ізоляції, коло спілкування звузилося до родини і колег. Creative Women Space був для них більше, ніж івент-майданчиком. Це простір для навчання, творчості, співпраці, який давав відчуття спільноти., Щодня доводив: можна втілити найсміливіші мрії, якщо не боятися.

«Коли ми працювали над стратегією діяльності під час карантину, розглядали багато форматів. Від ідеї навчальних курсів відмовилися одразу, оскільки інформаційний простір за короткий час ними став перенасичений. Ми ж хотіли допомогти жінкам впоратися зі стресом, повернути відчуття легкості, яке раніше вони здобували у нашому просторі. Сказати: «Ти не сама», – пояснила керівниця проєкту «Креативний карантин» Ірина Малішевська.

Рішення: 69 прямих ефірів із фахівчинями

Кожного робочого дня на сторінці Creative Women Space відбувалася жива трансляція розмови з експерткою. З 23 березня по 30 червня 2020 р. команда простору організувала 69 ефірів із фахівчинями: від психології і творчості до туризму і стилістики. Глядачки могли ставити запитання в коментарях і одразу отримувати відповіді – майже як у живій розмові.

Найбільшу популярність здобули ефіри кар’єрної консультантки Уляни Ходорівської про те, як не втратити роботу під час карантину і що робити, коли дуже боїшся звільнення. Понад тисячу глядачок дізналися, як народжуються міські легенди і чому ми розповсюджуємо фейки – завдяки розмові «Фольклор і моральна паніка в часи епідемії» фольклористки Дар’ї Анцибор. У топі переглядів опинилися і ефіри для дітей про цікавинки столиці, й про нове туристичне хобі європейців – бьордвочинг (спостереження за птахами).

Про свої бізнеси і те, як вони адаптуються до карантину, розповідали засновниці брендів одягу, ресторану, музею в темряві, освітнього проєкту з гастрономічної культури. Частина ефірів стосувалася безпосередньо тем карантину: як говорити з дітьми про пандемію, як спілкуватися з близькими, бути активісткою, переживати карантин на самоті.

«Креативний карантин» планувався так, щоб упродовж тижня наповнити години спілкування і творчістю, і турботою про себе, і мандрівками, і професійним розвитком, і хобі. Частину фахівчинь знаходила й запрошувала команда Creative Women Spacе, решта самі пропонували свій досвід, переглянувши попередні ефіри. За три місяці до сторінки креативного жіночого простору доєдналися 1300 мешканок і мешканців фейсбук-спільноти. Аудиторія зростає досі.

Несподіванки антикризового проєкту 

Завдяки «Креативному карантину» Creative Women Spacе розрісся географічно і тематично. В ефір виходили експертки з різних міст України, а також із Греції, Португалії, Данії, з Вірменії і навіть з Оману. Для декого це був перший прямий ефір у житті.

Онлайн-формат дозволив потрапити на заходи глядачкам із віддалених міст і сіл. Події для розвитку і спілкування стали доступними і тим, кому раніше не підходили місце і час: матусям у декретній відпустці, жінкам із нестандартним робочим графіком.

До карантину Creative Women Spacе фокусувався на інтелектуальному розвитку, самореалізації жінок у бізнесі і творчості. Курс на легкість дозволив поекспериментувати з темами косметології і макіяжу, одягу і стилю.

Команді проєкту «Креативний карантин» дав сили пережити прощання з фізичним простором у центрі Києва і надихнув продовжувати свою діяльність з розвитку women empowerment.

Що далі: від реакції на кризу до системних змін

Для Creative Women Spacе «Креативний карантин» став першим досвідом створення тривалого онлайн-продукту. «Координувати онлайн-заходи простіше, ніж офлайнові, – ділиться досвідом Ірина Малішевська. – Немає труднощів, які часом виникають на локації. Особисто спілкуєшся лише з фахівчинею. Однак якість події дуже залежить від технічних моментів, при чому на боці спікерки: щвидкість і стабільність інтернету, справність гаджета. Ми подбали про все, на що могли вплинути дистаційно. Розробили інструкцію з підготовки, тестування і виходу в ефір, заздалегідь допомагали розібратися з програмами. Ми протестували алгоритм пошуку, залучення і коучингу спікерок».

Наразі Creative Women Spacе працює над розробкою мотиваційного онлайн-курсу «Що б ти зробила, якби не боялась». Дохід від продукту команда інвестує у відкриття нового фізичного простору.