«Зазвичай дуже великий відсоток нашого раціону складали овочі. Влітку ми практично тільки ними й харчувалися. Але на Вінниччині асортимент овочів та фруктів, ягід виявився не таким великим, як ми звикли. Та й ціна на них була суттєво вищою за херсонську», — розповідає Ганна.
Саме тому, замислившись про власну справу, жінка зупинилася на агробізнесі. Подружжя потроху закупляло матеріали та насіння, а навесні Ганна потрапила на тренінги для підприємиць, які пройшли в межах
проєкту «Економічні можливості для жінок, які постраждали від війни», який Український Жіночий Фонд втілив за підтримки структури ООН Жінки і Жіночого фонду миру та гуманітарної допомоги ООН.
«Я зовсім по-іншому подивилася на планування. Тепер у мене в домі висить дошка з чітким планом задач на цілий місяць. Це допомагає зекономити час та гроші», — ділиться враженнями підприємиця. Під час навчання вона чітко зрозуміла: не можна просто посадити насіння і чекати, що з того вийде, тому що усі процеси потрібно планувати.
Ганна пройшла тренінги, розробила і захистила бізнес-план та виграла грант. Цікаво, що вона була єдиною людиною з групи учениць, яка вирішила займатися агросектором, проте підприємиця вважає цю галузь перспективною, адже за допомогою особливостей клімату, сучасних технологій та досвіду городництва на півдні країни вже зараз шукає шляхи автоматизації роботи, розмірковує, як нарощувати виробничі потужності та якими саме овочами чи ягодами рентабельно займатися.
«Об’єднання досвіду півдня та заходу України створює нові можливості для аграрного сектору», — вважає Ганна.
Вона вирішила, що перший рік вирощуватиме солодкий перець, кукурудзу, кабачки, лохину та полуницю. Також як можливий напрямок розвитку бізнесу розглядає вирощування декоративних рослин, проте така робота покаже результат лише в довгостроковій перспективі. Підприємиця ретельно стежить за тим, аби умови були сприятливими для рослин: вона звела теплиці з автоматичним поливом для розсади, а грядки для полуниці застелила агроволокном. Насіння купує сертифіковане, аби з часом налагодити співпрацю з місцевими ресторанчиками.
Саме пошук надійних ринків збуту зараз є важливим завданням для подальшого розвитку бізнесу, тож підприємиця розглядає різні варіанти та планує перемовини з реалізаторами.