«Наші друзі та знайомі, які виїхали раніше, розповіли, що вивезти обладнання не вийде, окупанти на блокпостах все відберуть. Але ми не могли відмовитися від нашої справи, адже це те, що ми вміємо робити найкраще і чим зможемо заробити, тож взяли із собою ручний інструмент, який помістився в невеличку валізу, і маленьку коробочку вирубаної шкіри для виготовлення 20 гаманців», — розповідає власниця сімейної майстерні The wallet ua Анастасія.
Вантаж таки вдалося вивезти, що створило ілюзію евакуації бізнесу, хоча цих речей було недостатньо для продовження роботи.
Оселившись в Тернополі, Анастасія з чоловіком все літо безуспішно намагалися знайти способи забрати обладнання з Мелітополя, а восени таки наважилися позичити гроші, на які купили мінімум необхідного устаткування, матеріали для виготовлення меблів, шкіру, а також винайняли приміщення під майстерню.
Тоді ж Анастасія натрапила на оголошення про бізнес-курс для жінок, заповнила заявку, пройшла чотириденне навчання і подала бізнес-план для участі в грантовому конкурсі в межах проєкту «Економічні можливості для жінок, які постраждали від війни», який впроваджувався Українським Жіночим Фондом за підтримки структури ООН Жінки і Жіночого фонду миру та гуманітарної допомоги ООН.
На грантові кошти підприємиця купила машинку з потрійним пресуванням для важких матеріалів. Таке обладнання дає можливість виготовляти якісну продукцію, водночас воно допомогло розширити асортимент, тож тепер майстерня виготовляє ремені, яких раніше не пропонувала клієнтам.
«Наразі ми робимо портмоне, маленькі гаманці, великі гаманці-клатчі, холдери-обкладинки, затискачі, ключниці, бананки, месенджери та ремені. На кожному виробі можна зробити гравіювання. Також ми оброблюємо краї та завжди обираємо якісну шкіру», — говорить Анастасія.
Окрім особливої уваги до якості продукції, просувати аксесуари та знаходити нових клієнтів допомагають прискіпливий аналіз цільових груп та їхньої поведінки, індивідуальний підхід до потенційних покупців, знання з таргетингу й вміння напрацьовувати стратегії мінімізації ризиків.
«У нас є незначні сезонні коливання. Аксесуари добре продаються в місяці, коли є свята. Водночас літо є найменш прибутковим, тому ми заздалегідь вводимо лінійку бананок, месенджерів та сумочок літніх кольорів, а також розробляємо концепції подарункових наборів на дні народження», — ділиться досвідом підприємиця.
Попри втрату обладнання та вимушений переїзд, сімейний бізнес вижив. Сьогодні Анастасія з чоловіком обговорюють створення нових моделей, аналізують попит на наявні аксесуари і будують стратегію залучення нових клієнтів, розуміючи, що в будь-яких обставинах варто йти вперед.
«Наша мета — масштабуватися, найняти працівників і вийти на нові ринки, зокрема закордонні», — підсумовує Анастасія.