«Маємо відповідати світовому рівню»: як Алла Торчинович розвиває зелений туризм в Україні

Повернувшись до рідного села на Вінниччині після років життя у Великій Британії, Алла Торчинович живе мрією зробити Забужжя осередком зеленого туризму, куди і влітку, і взимку з усієї України та із-за кордону їхатимуть туристи.

Алла рухається до мети поступово, розвиваючи різні напрямки та аналізуючи потреби й запити цільової аудиторії. Почався її бізнес з лавандового поля, яке стало мальовничою локацією для фотосесій.

Попри красу й попит на такий бізнес, у нього є суттєвий недолік — сезонність. Активний період зазвичай завершується збором та продажем рослин. «Лаванда цвіте два місяці, — наголошує Алла. — А я хочу, щоб туристи їздили і влітку, і взимку». Тому в планах у неї розробка привабливих в будь-яку пору року маршрутів, які поєднували б й мальовничу природу, й історичний контекст, тож підприємиця продовжує вишукувати легенди та досліджувати історію краю, навіть має в планах створити музей.

У намаганні зменшити вплив «сезонності» на доходи бізнесу вже є успішний досвід: проведення зимового пленеру для художників, які приїжджають до Забужжя у пошуку натхнення та колоритних пейзажів. Гості надихнули Аллу на створення в селі культурно-освітнього центру «Рутенія», що дозволить зробити тури цікавішими для потенційних клієнтів. Саме для цього приміщення Алла й придбала твердопаливний котел за кошти гранту в межах проєкту «Економічні можливості для жінок, які постраждали від війни», який Український Жіночий Фонд втілив за підтримки структури ООН Жінки і Жіночого фонду миру та гуманітарної допомоги ООН.

Частину коштів Алла спрямувала на оплату роботу мисткині, котра створила стінопис на будівлі культурно-освітнього центру.

Така підтримка допоможе підприємиці залучати власні кошти на інші потреби, пов’язані із розширенням бізнесу. Зокрема, на створення додаткових послуг. Приймаючи гостей, Алла звернула увагу на ще одну можливість для розвитку бізнесу — приготування страв та напоїв. Відвідувачі часто приїздять на 3 — 5 годин, аби зробити фотографії, тож встигають зголодніти до повернення додому. Попит на харчування є й серед клієнтів другого напрямку бізнесу — садиби для туристів.

Створення комфортних умов проживання у будиночках — це ще один важливий принцип бізнесу, на якому завжди наголошує підприємиця, адже упевнена: інакше закордонних туристів не привабити.

«Іноземці навідпочивалися у гарних готелях. Їм буде цікава наша українська історія, їм буде цікава Україна, але якщо їм не дати комфорту, нічого не вийде. Маємо відповідати світовому рівню зеленого туризму», — пояснює Алла.

Проте підготовка до запуску нових послуг вимагає й більших часових витрат на адміністрування, тож підприємиця працевлаштувала помічницю —  переселенку з Харківщини. Жінка приїхала з родиною до Алли, рятуючись від війни, і в Забужжі знайшла прихисток та новий дім, а тепер і цікаву роботу.

Навіть в умовах повномасштабної війни Алла Торчинович будує плани щодо розвитку бізнесу, ремонтує будівлю, де відкриється культурно-освітній центр, та збирається встановити сонячні панелі.

«На маленьких хуторах в селах європейських країн працюють зазвичай кілька десятків людей, а до них їдуть з усього світу. Розбудова маленьких сіл України має великий потенціал у майбутньому. Я хочу, щоб люди їздили у села милуватися красою природи, щоб там вони перезавантажувалися, щоб можна було під’їхати до будь-якого села, зайти в Google maps і знайти цікаве місце з майстер-класами, фотозонами та іншими варіантами для дозвілля», — ділиться мріями Алла.