На місцевих виборах восени 2020 року різко збільшиться розмір виборчої застави.

На місцевих виборах восени 2020 року різко збільшиться розмір виборчої застави.

Новий підхід до визначення розміру виборчої застави передбачений Виборчим кодексом, який набрав чинності 1 січня 2020 року.

Український Жіночий Фонд висловлює стурбованість зростанням виборчої застави, що призведе до ускладнення доступу жінок до органів місцевої влади.

Український Жіночий Фонд закликає Верховну Раду України, всіх експертів та експерток, дотичних до доопрацювання Виборчого кодексу, зменшити виборчу заставу.

За розрахунками ЧЕСНО на основі формули із Виборчого кодексу України, розмір застави для кандидата у міські голови обласного центру чи великого міста від 90 тисяч виборців, зростає майже в 40 разів порівняно з місцевими виборами 2015 року. Рекордною буде застава для кандидатів на посаду міського голови Києва – понад 4 мільйони гривень.
У десятки разів зростає і «вартість» реєстрації списку кандидатів до обласних рад. Подекуди застава за реєстрацію партійного списку в облраду буде вищою від застави на парламентських виборах, яка у 2019 році становила майже 4,2 мільйона гривень.

https://www.chesno.org/post/3770/…

ПІДВИЩЕННЯ ВИБОРЧОЇ ЗАСТАВИ БІЛЬШ НЕГАТИВНО ВПЛИНЕ НА ЖІНОК ЧЕРЕЗ ЇХ МЕНШИЙ ДОСТУП ДО ФІНАНСОВИХ РЕСУРСІВ!

В Україні, лише за офіційними даними Держкомстату, середня зарплата жінок НА 24% МЕНША, ніж зарплата чоловіків.
Експерти в сфері працевлаштування вказують на ще більшу різницю в оплаті праці.
Через ґендерні стереотипи та нерівність у розподілі сімейних обов’язків та іншої репродуктивної праці, існує дискримінація при прийнятті жінок на роботу, диспропорція у просуванні жінок і чоловіків по службі і доступі до керівних посад.

Традиційно, чим вищий рівень посад – тим менше представлені жінки. Це стосується як економіки, так і політики.

БРАК РЕСУРСІВ ДЛЯ ВНЕСЕННЯ ЗАСТАВИ ТА ПРОВЕДЕННЯ ВИБОРЧОЇ КАМПАНІЇ БУДЕ НЕСПРИЯТЛИВИМ ДЛЯ КІЛЬКІСНОГО ПРЕДСТАВНИЦТВА ЖІНОК-КАНДИДАТОК І ЇХ МОЖЛИВОСТІ ПРОВОДИТИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНУ КАМПАНІЮ.

За результатами моніторингу подання фінансових звітів жінками і чоловіками-кандидатами в народні депутати від політичних партій в одномандатних виборчих округах виявлено, що в середньому розмір виборчого фонду кандидатки був НА 20% МЕНШИМ за розмір виборчого фонду кандидата.
Суттєвий ґендерний розрив щодо розмірів виборчих фондів спостерігався серед самовисуванок і самовисуванців в одномандатних виборчих округах. У середньому, виборчий фонд жінки-кандидатки був НА 54% МЕНШИМ за розмір виборчого фонду чоловіка-кандидата.

Український Жіночий Фонд переконаний, що ВИБОРЧЕ ЗАКОНОДАВСТВО, КРІМ ЗАПРОВАДЖЕННЯ КВОТ У ВИБОРЧИХ СПИСКАХ, МАЄ ЗАБЕЗПЕЧУВАТИ РЕАЛЬНІ ШАНСИ ДЛЯ ЖІНОК БУТИ ОБРАНИМИ.

Недостатня представленість жінок, що складають 54% населення України, на рівні прийняття рішень, призводить до недостатнього врахування їх інтересів і потреб.

Український Жіночий Фонд у партнерстві з Національним демократичним інститутом міжнародних відносин (НДІ) здійснює ґендерний моніторинг позачергових виборів народних депутатів України, що відбулись 21 липня 2019 року.
Метою ґендерного моніторингу є комплексний ґендерний аналіз виборчого процесу задля виявлення можливостей та перешкод для участі жінок у виборах та їх обрання до Верховної Ради України.

Із попередніми результатами моніторингу можна ознайомитись за посиланнями:

Жінки на виборах: біг з перешкодами

Жінки на виборах: участь і винагорода

Жінки на виборах: вплив грошей