«Коли я подавала заявку на грант, конструкція магазину вже була готова, але треба було вирішити питання оренди землі та закупити меблі, виготовити привабливу вивіску», — розповідає Тетяна.
Розширювати сімейний бізнес підприємиця вирішила після того, як вже не могла виконати всі замовлення. Вона пригадує: було складно відмовити клієнтам, надмірне навантаження заважало навчатися і розвивати справу.
Тетяна має медичну освіту, тож розуміє важливість збалансованого харчування та якісних продуктів, що стало важливим фактором виникнення ідеї зайнятися сироварінням. Не просто виготовляти сир, а втілювати в життя філософію здорового харчування: використовувати молоко локальних фермерів, натуральні добавки, якісні заквасочні культури та рослинний фермент.
«Власна справа — це непросто, — наголошує Тетяна. — Я починала бізнес в карантин, навіть не з нуля, а з мінусів. Відточення навичок та створення ідеального сиру вимагало часу і ресурсів на експерименти. Згодом, набувши майстерності, під час варіння сиру я слухала програми, аби дослідити можливості грантової підтримки, адже справа потребувала коштів. Мені потрібна була камера для дозрівання сиру та інше обладнання, а потім я замислилася про відкриття точки продажу, що теж є дуже витратним кроком», — пояснює підприємиця.
Водночас вона переконана, що потрібно вірити у свою справу і шукати людей, які її оцінять. Тож попри те, що повномасштабна війна зменшила доходи багатьох покупців, Тетяна наважилася на розширення бізнесу: зареєструвала торгівельну марку «T.LANOVETSKA» та відкрила крамницю. Також підприємиця працевлаштувала жінку, яка є внутрішньо переміщеною особою, на посаду продавчині. Разом з нею вони проводять багато часу, спілкуючись з клієнтами. «Навіть коли треба обрати товар, люди йдуть до людей», — вважає Тетяна.
Вона мріє за допомогою свого бренду популяризувати місто Ланівці, що на Тернопільщині, аби крафтові сири не лише привносили нові смаки в раціон місцевих мешканців, а й приваблювали гастротуристів. Тетяна прагне підтримувати й інших локальних виробників натуральної продукції та вже співпрацює з постачальниками супутніх товарів — морозива та кавових напоїв.
До нинішнього етапу розвитку бізнесу Тетяна пройшла тривалий шлях, вивчивши технології, дослідивши ринок, підібравши обладнання, локацію для крамниці, канали комунікації з клієнтами, тож тепер підприємиця відчуває бажання ділитися своїм досвідом з іншими і долучається до круглих столів та конференцій. Тетяна постійно аналізує роботу конкурентів, тож попереду бачить багато можливостей для зростання і планів для розвитку бізнесу. Їх Тетяна розбиває на конкретні кроки, аби виставляти терміни та втілювати великі задуми маленькими кроками. Наступним важливим етапом вона бачить створення зручного для покупців сайту.
«Мріяти потрібно, але також варто ставити поетапні цілі, щоб упевнено іти до мрії», — підсумовує Тетяна.